Kurssipäivä 15.4.2023

Järjestimme kameran käytön peruskurssin D-Klubilla lauantaina 15.4.2023. Kurssi oli paitsi jäsenillemme niin myös avoin ulkopuolisille pientä maksua vastaan.

Kurssin pääopena toimi puheenjohtajamme Esa ja apuna hänellä olivat hallituksen jäsenet Pia, Tuula, Aki, Mauri ja Remu.

Kurssille osallistui edellä mainittujen lisäksi kymmenen henkilöä. Esa johdolla jokaisen piti etsiä omasta kamerastaan paikat mistä sai säädettyä aukon esivalintaa, valotusajan esivalintaa, ISO arvoa, tarkennusparametrejä jne. Jokaista vaihtoehtoa kokeiltiin ja tutkittiin mitä vaikutusta esimerkiksi aukolla on valottuvaan kuvaan.

Kurssilaisia yllytettiin kuvaamaan jatkossa enemmän käsisäädöillä kuin “vihreällä” eli täysautomatiikalla.

Koska kurssi kesti viisi tuntia tilattiin lounaaksi pitsaa että jaksettiin pitkä päivä opiskella. Alla on kuvia joita on napsittu kurssin aikana ja niissä on kokeiltu eri asioita eivätkä siis ole kuvina huippulaatuisia mutta välittävät päivän tunnelmia.