Fotoilta 1.9.2020

Pitkästä aikaa pidimme fotoillan livenä D-Klubilla. Illan ohjelma oli perinteiden mukainen. Aluksi jäsenemme Mairit Pellinen kertoi omasta kuvausharrastuksestaan. Hän on kuvannut paljon luontoa ja urheiluakin. Näimme Mairitin ottamia upeita kuvia niin autourheilusta kuin luonnosta Lapissa sekä karhukojulta.

Illan vieraana oli valokuvaaja Heli Mielonen Helmi valokuvaamosta Villähteen Korilta. Hän puhui siitä miten oli voimakastahtoisena halunnut valokuvaajaksi, ensin asuntokuvaajana ja sitten hää-, lapsi ja tuotekuvaajana. Alkutaipaleen epäonnistumiset hän on onnistunut kääntämään voitokseen ja noudattaa omaa tapaansa kuvata tiukasti. Hän ei käytä salamalaitteita vaan luottaa aina luonnonvaloon jolla luo kuviinsa halutun tunnelman.

Kuvaamisen lisäksi Heli myös kouluttaa kuvaajia vasta-alkajista vähän kokeneempin asti.

Lopuksi Heli arvioi syyskuun kuvakisan kuvat ja julisti viisi parasta kuvaa.