Fotoilta 2.4.2024

Huhtikuisen kuvaillan parikymmenpäisen jäsenistön vieraana oli itsekin entinen jäsen, sittemmin tamperelaistunut Juha Vakkilainen.

Juha on eläköitynyt Salpausselän koulun kuvataideopettajan virasta ja jatkanut opintoja Turun Kuvataideakatemiassa valokuvauksen linjalla tähtäimenään vapaa taiteilijuus. Juha on keskittynyt perinteiseen mustavalkoiseen filmikuvaukseen, jonka taustoista ja tekniikoista hän kertoi yleisölle varsin kattavasti kuvauksen taustafilosofiasta aina filmin kehittämiseen asti.

Esitys oli varsin mielenkiintoinen ja ehkä joku innostui kaivamaan kaappien kätköistä vanhaa filmikalustoa.

Kotimatka taitettiinkin sitten talvisissa tunnelmissa, mutta  toukokuussa tavataan heti vapun jälkeen!

Toivottavasti lumet sulaa siihen mennessä.

Juha Vakkilainen