Muotokuvauskurssi 15.11.2020

Sunnuntaina 15.11.2020 etsimme Rembrandtin kolmiota Fotoklubin järjestämällä muotokuvauskurssilla.
Tutkailimme kouluttajamme valokuvaaja Jussi Aallon ohjauksessa valon ja varjojen yhteisvaikutuksesta syntyvää valokolmiota, ja kuinka se oikeassa kohdassa kasvoilla muotoilee kuvattavan piirteet. Harjoittelimme ulkona ja studiossa, opimme hyödyntämään harmaankin päivän luonnonvaloa, sekä studiovaloja sisätiloissa.
Jussi Aalto kertoili mielenkiintoisia tarinoita omien kuviensa sekä sankareittensa kuvien taustoilta. Kuulimme myös muotokuvauksen perusteista, sekä valon näkemisestä.
Kurssilla huomioitiin turvallisuus, joten innokkaita muotokuvauksesta kiinnostuneita mahtui mukaan kymmenen. Mukana oli Fotoklubin jäseniä kuin myös ei-jäseniä. Fotoklubi pyrkii järjestämään korkealaatuisia ja kiinnostavia koulutuksia ensisijaisesti jäsenilleen, mutta monet kurssit ovat avoimia myös muille valokuvauksesta kiinnostuneille.